Valuri sărate

tumblr_nwglfalEEA1u5944ao1_540

song

Azi am prins curajul să poposesc pe pontonul de la malul mării, azi, toamna, când oamenii sunt departe de mare, detestând-o că nu a putut ține vara alături de ea pentru mai mult timp. Apa este liniștită și limpede, pot vedea prin ea prezentul și trecutul a tot ceea ce e aici, dar nu și al meu; eu, deși aparțin acestor locuri, sunt biodegradabilă, vezi tu.

Privindu-mi mâinile, văd crestăturile lemnului încă săpate în adânciturile pielii mele, rănile lăsate de greutatea bărcii și a tot ceea ce natura a digerat și evaporat. Eram eu acolo, acoperită de pături dense de deznădejde și amărăciune și voiam să mă scufund; voiam să mă trimit departe și să îmi las reflexia pe mal – reflexia ușoară de liniște, reflexia care mă va înlocui și asta va fi.

Și asta a fost – acum sunt reflexia reîntoarsă la locul unde sufletele sunt trimise în larg. Izul sărat poartă mirosul fiecărei ființe purtate, scufundate și descompuse, sarea este chimia simplă a tuturor variațiilor de clor și sodiu ale fiecăruia, alături de amarul durerii.

Este uimitoare puterea supraomenească pe care am avut-o pentru a construi și apoi arunca totul în larg, îndârjirea și nebunia cu care toate simțurile s-au închis pentru a alimenta forța fizică.

Într-o zi, voi construi o barcă și voi pleca fără a-mi mai lăsa nicio reflexie în urmă. Voi fi primul om care va face asta, voi pluti în larg, voi întâlni toate trupurile fără reflexie și le voi îmbrățișa. Le voi alunga ideea că au fost proscrise și nu sunt dorite, le voi spune că le plânsă lipsa și că nu mai e nevoie la rândul lor să își suspine absența reflexiei. Le voi dizolva în mine, unul câte unul, și mă voi întoarce la reflexiile lor și le voi înapoia.

Lumea va deveni deodată grea și probabil se va sfărâma, dar, sincer, acum, mai mult ca oricând, aș prefera să mă fărâmițez în pulbere decât să simt ecoul valurilor răsunând în golul dintre cristalele de sare care mă compun.

3 gânduri despre “Valuri sărate

  1. Ca-ntotdeauna, atâta tristețe, dar și frumusețe într-un singur loc. Te vad atât de clar printre rânduri, încât tristețea devine doar o nuanță discretă și nu-mi pot conteni zâmbetul. You are so beautiful, kitten!

Lasă un răspuns

