Lanțul

Se zice că fiecare dintre noi avem un lanț încolăcit în jurul nostru, care ne protejează de ceilalți, dar și de noi, de orice decizie greșită și nechibzuită am face.

Dar eu, eu, vezi tu, cred că merge rupt, deși nu are lacăt sau capăt, nu îi suport atingerea rece care mă trezește la realitate, nu suport să văd cum îmi blochează vederea și mă obligă să am un singur sens de mers, îmi limitează viteza și pașii! De aceea mă voi răvrăti!

Gustul metalic nu îmi place deloc, e singurul simț păstrat după ce apăsarea a săpat în piele și mi-a strivit terminațiile nervoase. Lanțul e greu și gros și îmi sfărâmă smalțul, îmi contruiește cratele în buze și colțurile gurii, dar cu tot sângele care îmi inundă gura, tot încerc să mă răzvrătesc, să mă zbat și să încerc să îl rod. Sau să mă roadă el pe mine, până la urmă eu sunt mai reciclabilă decât el, dar suntem amandoi la fel de inutili, așa că nu contează cine rămâne.

Lanțul acesta greu și rece ce arde pe pielea mea, sub febra rebeliunii mele, după infecția cu virușii ce îmi schimbă ADNul și mă fac diferită de ceilalți, încălcit cu părul meu rupt pe alocuri de forța cu care încerc să mă desprind, să avansez, să mă fac auzită – el se strânge din ce în ce mai tare, ca un șarpe, ca răspuns la lipsa ta de rațiune. Sau cel puțin așa zic restul, dar tu știi că rațiunea e singurul lucru pe care îl deții, rațiunea nu poate fi legată, ea te ajută să avansezi, ea nu acceptă plumbul care te leagă de sol!

Și cum ar putea să te ia cineva în serios și să îți urmeze planurile de evadare și libertate când îți văd cicatricile și rănile? Chiar și dacă ar înțelege, instinctul le topește curajul. Rămâi singura figură hidoasă, care încerci cu țipetele grotești să salvezi lumea. Tu contra normalului, contra firescului. Dar ce știi tu ce e aceea salvare? – Ei bine, când ajungi să îți pui întrebarea, înseamnă că e deja prea târziu.31359107_p0

Lasă un răspuns

